Klager
Spiller naboen for høj musik? Eller holder genboen stor fest hver dag? Så kan det være relevant for dig at vide, hvordan du kan klage, og hvor du skal henvende dig.
Skriftlig klage
Hvis du ønsker at klage, kan du sende en skriftlig klage til boligselskabet. Klagen skal indeholde navn og adresse på den lejer, du vil klage over, samt årsagen til klagen. Det er vigtigt, at klagen er konkret og præcis.
Anonyme klager kan ikke danne baggrund for en klagesag.
Påtale
Boligselskabet sender derefter et brev til lejeren med en påtale og en opfordring om at vise hensyn, så ejendommens øvrige beboere ikke bliver generet. Forhåbentlig er det nok til at rette op på generne. Men er det ikke tilfældet, og kommer der lignende klager over samme person, vil vi vurdere, om sagen skal sendes til boligselskabets advokat for at få lejemålet ophævet.
Endelig afgørelse
I sidste ende er det domstolene, der træffer afgørelse om udfaldet af sagen. Det er vigtigt at være opmærksom på, at tidshorisonten kan være temmelig lang, hvis sagen skal gennem domstolene.
Hvis du ønsker at læse vores pjece om hvordan klager behandles, kan du downloade den herunder.